Os alumnos de 4º de ESO realizamos un proxecto sobre o tema da explotación infantil, desenvolvido nas áreas de Historia, Relixión e Ética.
O traballo final consistiu na elaboración dun discurso denunciando a explotación infantil.
Son consciente de que aínda queda moito por aprender, pero tamén que é necesario lanzarse, experimentar, equivocarse, tomar nota e seguir.
Do que aparece escrito debaixo, xa hai cousas que faríamos doutra maneira, seguro: temos que planificar mellor os tempos -como sempre quedámonos curtos- , matizar as tarefas para evitar dispersións, esixir un maior aproveitamento do tempo na aula... pero a pesares de todo isto, despois do traballado e de ver os resultados podo afirmar que o ambiente do grupo foi moi boo e que e a aprendizaxe realizada foi altamente satisfactoria, polo tanto ÁNIMO E A SEGUIR.
FÍOS CONDUTORES:
- Sempre existiron os dereito laborais en Europa?
- Por que no existen en todo o mundo os mesmos dereitos?
- Valoramos os logros sociais obtidos durante os dous últimos séculos? ¿somos conscientes da importancia que teñen para nos?
- Como contribuíu a Igrexa á consecución destes dereitos?
- Que a Revolución Industrial está na orixe do problema ao provocar un novo marco de relacións socioeconómicas.
- As condicións nas que vivían e traballaban os nenos durante a R.I. en Europa.
- Que os dereitos non foron un regalo senón un logro da organización e loita dos obreiros.
- Que a Igrexa, aínda que tarde, tamén contribuíu e contribúe á creación dunha sociedade máis xusta por medio da Doutrina Social e do movemento obreiro católico.
- Por que en moitos lugares do mundo hoxe non se respectan eses dereitos.
ENUNCIADO e DESCRIPCIÓN DO PROBLEMA:
|
POR QUE EN EUROPA NON HAI EXPLOTACIÓN INFANTIL?
Chuvia de ideas.
En grupos de tres, preguntámonos que sabemos do tema e qué precisamos saber.
Elaborar un Mapa mental.
|
PLANIFICACIÓN - TEMPORALIZACIÓN
|
|
1ª sesión
|
Explicación do
proxecto e da actividade de síntese final.
Reparto de
fotocopias.
Formación de
grupos.
Plantexamento
do problema. Por que en Europa non hai
explotación laboral.
Traballo grupo: CHUVIA DE IDEAS. Mapa mental .
|
2ª sesión
|
Visionado secuencia da película Daens. VEXO –PENSO –ME
PREGUNTO. (20') Explicación da
rutina COMPARA - CONTRASTA… dúas
imaxes.
Traballo
individual para traer como tarefa o próximo día: Seleccionar unha imaxe do
século XIX ou principios do XX e outra
actual e aplicar a rutina.
|
3ª sesión
|
Recollida da
tarefa.
Traballo en
grupo: Listado no caderno das condicións de vida e traballo dos nenos a
partir de textos. Fotocopia textos.
|
4ª sesión
|
Explicación organización mov. Obreiro. Ideoloxía marxista e anarquista.
DESTREZA: Compara-contrasta…
Marx-Bakunin.
|
5ª sesión
|
|
6ª sesión
|
ACTIVIDADES DE
INVESTIGACIÓN E DE SÍNTESE. TRABALLO EN GRUPO.
|
7ª sesión
|
|
8ª sesión
|
|
9ª sesión
|
EXPOSICIÓN en
clase dos discursos.
|
10ª sesión
|
METAS
|
ACTIVIDADES
|
COMPETENCIAS
|
AVALIACIÓN
|
2, 3
|
ACTIVIDADE INICIAL:
PLANTEXAMENTO: Por que en Europa non hai
explotación infantil?
Qué se e qué necesito saber?
|
C.SOCIAL
C.A.A.A.
|
|
1,2, 4
|
ACTIVIDADE INICIAL
Visionado
secuencias película Daens.
RUTINA: Vexo
– penso – me pregunto.
|
C.INTRAPERS.
C.A.A.A.
|
Caderno
|
1, 5
|
ACTIVIDADE INVESTIGACIÓN
DESTREZA Compara-contrasta dúas imaxes.
|
C.SOCIAL
C.LING.
C.A.A.A.
|
Actividade
|
1, 2
|
ACTIVIDADE INVESTIGACIÓN
Listado das
condicións de vida e traballo dos nenos a partir da análise de textos
históricos. Fotocopia.
|
C.LING.
C.TRAT.INF.
|
actividade
|
3
|
ACTIVIDADE de aprendizaxe
Explicación por
parte do profesor dos principais
conceptos ideolóxicos do marxismo e do anarquismo e das súas diferenzas
máis significativas.
|
C.TRAT.INF.
|
Apuntes
|
3
|
ACTIVIDADE INVESTIGACIÓN
Obter
información sobre a lexislación laboral en España e sobre o traballo e dereitos dos menores. Ver
Estatuto dos traballadores sección 2ª e 3ª.
|
C.SOCIAL
C.TRAT.INF.
|
4
|
ACTIVIDADE INVESTIGACIÓN
|
C.
DIX.
C.A.A.A.
C.
SOCIAL
C.ARTÍSTICA
|
Resumo.
Slogan. |
5
|
ACTIVIDADE DE SÍNTESIS FINAL
Texto-denuncia ante a ONU.
Seleccionáronte para que denuncies ante a Asemblea das Nacións Unidas os
abusos aos que están sometidos moitos nenos na actualidade.
Do mesmo xeito que en Europa xa hai anos que se lexislou para salvagardar estes dereitos, deberás reivindicar que tamén se apliquen estas mesmas leis en todo o mundo.
Nun breve
discurso -3-4 minutos-, denunciarás a situación de explotación que viven
moitos nenos en 5 países -un país de
cada continente-, os intereses económicos que
están detrás, a indiferenza dos propios gobernos e, en ocasións, a
colaboración da comunidade internacional. Deberedes acompañar cunha presentación (ppt ou prezi)
con imaxes e datos referidas o texto.
** O discurso tedes que defendelo diante dun
público “selecto”. Valorarase a vosa argumentación baseada no traballado
anteriormente e a convicción e credibilidade que manifestedes.
Ver criterios de avaliación das exposicións orais.
Para darvos unha idea,
podedes ver ou ler o discurso de Malala Yousafzai na ONU o día 20/11/2013 ou
outros semellantes.
|
C. SOCIAL.
C. LING.
C. INTERPERS.
C. DIXITAL
|
**Texto
|
PARA TERMINAR AQUÍ OS DEJO UNA PEQUEÑA MUESTRA DE VUESTRO TRABAJO.
¡ENHORABUENA A TODOS POR EL TRABAJO REALIZADO!
No hay comentarios:
Publicar un comentario