lunes, 29 de septiembre de 2014

O 250 aniversario do Padre Feijoo en Ourense

O 26 de setembro cumpríronse 250 anos da morte do Padre Feijoo, suceso acaecido en 1764 na cidade de Oviedo. Benito Jerónimo Feijoo e Montenegro, "ciudadano libre de la República Literaria", como el se definira, nacera 87 anos antes en Casdemiro (parroquia de Melias, concello de Pereiro de Aguiar) dunha familia fidalga aveciñada en Allariz (Ourense). Con tal motivo distintas institucións galegas, como o Arquivo Histórico Provincial de Ourense, organizan actividades para poñer de relevo a influencia do legado intelectual deste monxe da Orde de San Bieito no pensamento español. O próximo mes haberá unha exposición, da que nos faremos eco...


En La Ilustración Española y Americana, Año 31, nº XXXVI (1887/09/30), p. 181.

A figura deste sabio ilustrado concita hoxe, como onte, unánime admiración e respecto e a súa obra goza de gran popularidade dende que comezou a publicarse na primeira metade do século XVIII. 
                                 Monumento en Ourense, fronte da FONTE DO REI:

Fíxoa en Barcelona Juan Soler y Dalmau. 1887. 


'Teatro Crítico Universal'  o Discursos varios en todo género de materias para desengaño de errores comunes, 
1726 a 1740.





sábado, 27 de septiembre de 2014

Máis da cidade de León, como berce do parlamentarismo

A exposición 'León cuna del parlamentarismo' pódese ver na Casona de Puerta Castillo, na cidade de León. Foi Comisariada por Jesús A. Courel con fotos de Marisa Florez de El Pais e do gran fotógrafo galego Xurxo Lobato, da que vos deixamos unha mostra debaixo e un link para que podades ampliar a imformación do post anterior.

                                                         link de Xurxo Lobato



jueves, 25 de septiembre de 2014

LEÓN 1188: PRIMERAS CORTES DEL MUNDO.

La exposición "León, Cuna del Parlamentarismo" abre sus puertas en León.

La muestra "León, Cuna del Parlamentarismo" reúne por primera vez en la historia los documentos por los que la UNESCO incluyó en el Registro de la Memoria del Mundo a los ‘Decreta’ de León de 1188. Este conjunto de decretos conocidos como los ‘Decreta’ o la ‘Carta Magna Leonesa’, son el testimonio documental más antiguo del sistema parlamentario europeo, que reflejan un modelo de gobierno y de administración original en el marco de las instituciones españolas medievales. 
El objetivo de la exposición es promover la importancia de los ‘Decreta’ y el significado histórico que aquella iniciativa leonesa tuvo en el desarrollo de la sociedad. La idea central consiste en mantener vivo el concepto de las Cortes de 1188, de ‘dar voz al pueblo’, destacándolo como el mayor logro conseguido en aquella curia regia, al conseguir la participación de todos en las decisiones que afectan al conjunto de la sociedad.
Resumen del contenido de la exposición
La muestra parte de la significación de aquellas primeras ‘Cortes’ del Medievo y alcanza los modelos actuales parlamentarios centrados en España, haciendo un recorrido más detallado desde los inicios del siglo XIX. Para ello, durante los tres primeros meses, van a estar expuestos varios de los originales que se usaron para promover la declaración de la UNESCO, entre los que destaca como el más importante de ellos, el ‘Mandato de Alfonso IX’. En dicho documento, conservado en la Catedral de Ourense y más cercano en el tiempo a las Cortes de 1188, se remite al obispo de Ourense copia de los textos legales de las Constituciones de las curias regias de 1188 y 1194.
las cortes leonesas se celebraron en
el claustro de la basílica de San Isidoro
También se exponen los originales de la ‘Transcripción latina de los Decreta de León de 1188’ a partir del ‘Tumbo Colorado’ de la Catedral de Santiago de Compostela y la ‘Carta del Obispo de Ourense’ a todas las parroquias para que se hiciera efectivo lo acordado en las Cortes.




UN MOTIVO MÁS -QUE YA SON MUCHOS- PARA DISFRUTAR DE ESTA MARAVILLA DE CIUDAD. 

sábado, 13 de septiembre de 2014

ABRINDO PORTAS. ¡BENVIDOS AO CURSO 2014-2015!

O lema do novo curso 2014- 2015 para tódolos colexios maristas de España, Francia e Portugal será Abrindo Portas. É  unha invitación a abrir  as portas da imaxinación, da creatividade a soñar un novo ano.
Para nos, no colexio marista de Ourense, resúltanos moi familiar este lema, xa que dende hai dous anos é o título co que presentamos un proxecto colaborativo que ten como fío condutor a nosa cidade de Ourense. 
Ourense é a cidade das pontes e a cidade das portas. Pontes tendidas e portas abertas, dous símbolos de encontro e de achegamento. Esta é a filosofía deste proxecto: abrir as portas á colaboración, ao coñecemento e valoración do noso entorno máis próximo. ¡FELIZ CURSO!